Project
- De opdracht had tot doel het renoveren van de Chausée de Bruxelles van Charleroi tot Gosselies en het uitbreiden van het spoornet met een eindstation in Gosselies.
- De werken bestonden uit:
- Spoorwerken:
- Spoor op ballast = sporen in eigen bedding op houten dwarsliggers
- Spoor op beton type classic: ingegoten spoorysteem met monobloc betondwarsliggers
- Spoor op beton type -10dB: ingegoten spoorsysteem met monobloc betondwarsliggers waarbij trillingsdempende materialen tussen de rail en de betondwarsligger worden gebruikt.
- Spoor op beton type -20dB: ingegoten spoorsysteem met monobloc betondwarsligger waarbij het ingegoten spoorsysteem trillingsdemping opgesteld wordt door het plaatsen van trillingsdempende matten onder en naast het spoorsysteem.
- Spoor op brug: spoor rechtstreeks geplaatst op een brug en ondergoten met een trillingsdempend product.
- Aanverwante werken:
-
- Leveren en plaatsen van wachtbuizen.
- Leveren en plaatsen van blaasbuizen voor fibers.
- Leveren en plaatsen van wachtputten.
- Leveren en plaatsen van funderingsbeton.
- Leveren en plaatsen van calagebeton.
- Leveren en plaatsen van afwateringssystemen voor de sporen.
- Leveren en plaatsen van shuntages.
- Leveren en plaatsen van jaquetten tussen rail en wegenisbeton.
-
- Spoorwerken:
Details
- WerfTech 1393: Métro Léger de Charleroi: Antenne de Gosselies
- BouwheerSRWT
- OpdrachtgeverTHV Railconstruct – Frateur – De Pourcq - Taveirne
- GebruikerTEC Charleroi
- PlaatsCharleroi – Jumet - Gosselies
- Bedrag€ 13.356.340,93
- Data2009 > 2011
- SP / KR / W15.052m spoor + 23 wissels