Antenne de Gosselies

Project

  • De opdracht had tot doel het renoveren van de Chausée de Bruxelles van Charleroi tot Gosselies en het uitbreiden van het spoornet met een eindstation in Gosselies.
  • De werken bestonden uit:
    • Spoorwerken:
      • Spoor op ballast = sporen in eigen bedding op houten dwarsliggers
      • Spoor op beton type classic: ingegoten spoorysteem met monobloc betondwarsliggers
      • Spoor op beton type -10dB: ingegoten spoorsysteem met monobloc betondwarsliggers waarbij trillingsdempende materialen tussen de rail en de betondwarsligger worden gebruikt.
      • Spoor op beton type -20dB: ingegoten spoorsysteem met monobloc betondwarsligger waarbij het ingegoten spoorsysteem trillingsdemping opgesteld wordt door het plaatsen van trillingsdempende matten onder en naast het spoorsysteem.
      • Spoor op brug: spoor rechtstreeks geplaatst op een brug en ondergoten met een trillingsdempend product.
    • Aanverwante werken:
        • Leveren en plaatsen van wachtbuizen.
        • Leveren en plaatsen van blaasbuizen voor fibers.
        • Leveren en plaatsen van wachtputten.
        • Leveren en plaatsen van funderingsbeton.
        • Leveren en plaatsen van calagebeton.
        • Leveren en plaatsen van afwateringssystemen voor de sporen.
        • Leveren en plaatsen van shuntages.
        • Leveren en plaatsen van jaquetten tussen rail en wegenisbeton.

Details

  • WerfTech 1393: Métro Léger de Charleroi: Antenne de Gosselies
  • BouwheerSRWT
  • OpdrachtgeverTHV Railconstruct – Frateur – De Pourcq - Taveirne
  • GebruikerTEC Charleroi
  • PlaatsCharleroi – Jumet - Gosselies
  • Bedrag€ 13.356.340,93
  • Data2009 > 2011
  • SP / KR / W15.052m spoor + 23 wissels
Alle projecten